Expecting Rain

Go to main page
It is currently Fri November 17th, 2017, 17:15 GMT

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mi propio "Infidels"...
PostPosted: Sat October 19th, 2013, 20:37 GMT 

Este 27 de Octubre se cumplen 30 años del lanzamiento de "Infidels". Creo que es el disco que recupera el poder de la escritura y la fuerza de la interpretación vocal en la carrera de Dylan, tras años cristianos algo erráticos. Sin embargo, la edición oficial es una muestra pálida de los frutos que dejaron sus sesiones. Ya sea por "The Bootleg Series Vol. 1-2-3" o por piratas como "Rough Cuts", sabemos de la omisión de grandes canciones. En uno de sus libros, Paul Williams realiza una selección de lo que para él sería un "Infidels" mejorado. Animado por su ejemplo, y después de horas de escuchar tanto el disco oficial como los bootleg, decidí grabar en un CD mi versión propia. La secuencia ordena las canciones de tono critico (1 a 5), el intermedio emotivo (6 a 8 ) y el gran epílogo del blues (9):
Lado A
1. Jokerman (disco oficial)
2. Foot of Pride (BS)
3. I and I (disco oficial)
4. License to Kill (Rough Cuts): Mezcla de Mark Knopfler que realza la batería.
5. Julius and Ethel (Rough Cuts): Grandísima canción!!! ¿Cómo la dejan fuera?
Lado B
6. Tell Me (BS)
7. Someone's Got a Hold of My Heart (BS): Más fresca y mejor letra que la melosa "Tigh Connection to my Heart".
8. Lord Protect My Child (BS).
9. Blind Willie Mc Tell (BS): Su mejor canción de los ochenta y de las mejores de su carrera.

Tiempo: 42:26. Resultado: Un disco sólido con 4 canciones mayores (1,2,3,9) y el resto es más que aceptable. En nivel de calidad, puede superar a "New Morning" o rivalizar con "Slow Train Coming".

*Otras opciones incluyen:
-Jokerman (Rough Cuts): Música y letra distintas.
-Sweetheart Like You (Rough Cuts): Una de las varias tomas, pero con un fraseo diferente (más relajado) y una letra distinta.
-Death is not the End (Rough Cuts)
-Blind Willie Mc Tell (Rough Cuts, eléctrica y con banda)

El resto son covers, instrumentales, distintas mezclas y tomas de las canciones del disco oficial o los bootleg (en especial, "Complete Infidels Sessions"). Si quisiéramos, podríamos armar un segundo CD de Bonus Tracks con este material y la presentación en el "Late Night with David Letterman".

Los animo a comentar mi selección o a proponer la vuestra o lo que sea entorno a "Infidels"

Saludos a todos.

Profile  

PostPosted: Sun October 20th, 2013, 06:12 GMT 

Menuda propuesta para debutar en el foro! Bienvenido corso!

No es un tema para tomar a la ligera, confieso que tendría que estudiarlo y escuchar la secuencia en ese orden,
Foot of pride, cuando la descubrí por primera vez la debo haber escuchado un día entero sin parar..tal vez, unas , :roll: 100 veces... ? :lol:
I and I tiene un par de mezclas distintas , más que interesantes, hasta una reggae en Is it Rolling Bob?
Las outtakes de Sweetheart Like You son inagotables,
coincido con License to Kill (Rough Cuts), Julius and Ethel (Rough Cuts), Tell Me (BS), Someone's Got a Hold of My Heart , excelente la versión de Blind Willie Mc Tell (Rough Cuts, eléctrica y con banda)
donde está Don't fall apart on me tonight ? y Angel flying too close to the ground ? y Union sundown?
después dicen que esta época de Bob no es la gran cosa...

y me surge una duda respecto a los videos de estas sesiones, con Mark Knopfler y Mick Taylor, los vi hace muchos años en youtube y no recuerdo si los tengo en algún Dvd o no, tendría que hacer una búsqueda, ..cuantos y cuales temas son los que circularon en video?

saludos!

Profile  

PostPosted: Sun October 20th, 2013, 09:39 GMT 
Promethium Member

Ante todo Welcome To The Evenin's Empire corso y por supuesto a este rincón "spanish boots",....sin duda "Infidels" es un disco de peso en la carrera de Bobby, es uno de los que me lleva loco organizarlo dentro de mi colección, debido a la cantidad de bootlegs, cortes y tomas que rulan por ahí; tu selección me parece muy ajustada al gran album que pudo ser, si no se hubiesen desechados esos magníficos temas,...¿porqué se desecharon??, ...ni idea, rarezas del Sr. Dylan. Estoy leyendo ultimamente el libro "Behind the Shades" y en el capítulo de 1983, se habla de los problemas para determinar qué tomas usar, sobre los descartes que se decidieron en la edición final, por no mencionar las palabras de Bobby para despedir a Knopfler, algo así como: "Diganle al Sr Knopfler que ya no necesitamos de sus servicios" jeje

@chambre, sólo se filmaron dos canciones: aquí la info que aparece en TV Talkin': May 1983 - Infidels - Unreleased Promotional Videos - ***2 songs (10m)
'Don't Fall Apart On Me Tonight'/'License to Kill'
Filmed in a studio setting with the 'Infidels' session players, including Mark Knopfler. 'Don't Fall Apart' is not the album version but the outtake.

Profile  

PostPosted: Sun October 20th, 2013, 11:54 GMT 

Valiente propuesta amigo Corso, no has dejado títere con cabeza en esta particular revisión de Infidels. Veo que sólo salvas 3 temas del oficial, Jokerman, I and I y License (la de rough cut). Para mi el tema más potente del Infidels oficial es I and I, y a la vez, pienso que cualquier interpretación en directo, por ejemplo las del 93, suenan mucho más potentes y sinceras que la grabación enlatada en Infidels. Esto define un poco en líneas generales mi sentimiento personal hacia Infidels. Lo mismo con License to Kill, entre las grabadas ya sea la oficial o la del rough cut, nada que ver con interpretaciones en directo, más potentes y sinceras, veáse Mountain Wiew '98 per ej. Luego, Foot of Pride y Blind Willie, si se hubieran publicado en Infidels serían mis preferidas del disco junto a I and I. El resto de la selección que haces veo que suaviza el sonido, comparado con el oficial.

Personalmente pienso que las grabaciones (hablo de sonido, de interpretación, de la sinceridad que se transmite... no de canciones) en general, tanto las oficiales como los descartes, no son comparables a momentos pletóricos de Dylan en el estudio, como por ejemplo en New Morning.

Salud!

Profile  

PostPosted: Sun October 20th, 2013, 14:15 GMT 

Gracias, chicos, por la bienvenida!!!

Un par de reflexiones:
-Muchos fans consideran la versión con banda de "Blind Willie Mc Tell" como superior a la acústica. Yo pienso que son igual de valorables, pero me quedo con la acústica. La eléctrica (creo) no evoca el lugar que la letra intenta crear: un paisaje realista o naturalista del blues americano, casi ya extinto y fantasmal. La eléctrica tiene más ira, pero no la actitud contemplativa de la acústica: me abisma cuando escucho "hear the undertaker's bell" y la guitarra resuena... No puedo explicarlo.

-1983 fue un año que Bob no realizó giras, por ello más productivo que los anteriores. Las listas de tomas muestran canciones que nunca han aparecido en piratas, como "From Paul" o "Slow Try Baby". También he oído de una versión bossa nova de "Foot of Pride". Curiosamente, en 1985, "Biograph" no recogió ni una sola de las canciones descartadas. ¿Realmente Bob estaba insatisfecho con todas esas canciones? Todo suena al mismo autosabotaje que hizo con "Self Portrait"...
Saludos!

Profile  

PostPosted: Sun October 20th, 2013, 17:14 GMT 

corso wrote:
1983 fue un año que Bob no realizó giras, por ello más productivo que los anteriores. Las listas de tomas muestran canciones que nunca han aparecido en piratas, como "From Paul" o "Slow Try Baby". También he oído de una versión bossa nova de "Foot of Pride". Curiosamente, en 1985, "Biograph" no recogió ni una sola de las canciones descartadas. ¿Realmente Bob estaba insatisfecho con todas esas canciones? Todo suena al mismo autosabotaje que hizo con "Self Portrait"...

Buena propuesta entonces, con todo este material , más todo el que debe estar bajo siete llaves, para el BS11.....

"Another Infidels" 8)

Profile  

PostPosted: Sun October 20th, 2013, 17:36 GMT 

jcastro wrote:

@chambre, sólo se filmaron dos canciones: aquí la info que aparece en TV Talkin': May 1983 - Infidels - Unreleased Promotional Videos - ***2 songs (10m)
'Don't Fall Apart On Me Tonight'/'License to Kill'
Filmed in a studio setting with the 'Infidels' session players, including Mark Knopfler. 'Don't Fall Apart' is not the album version but the outtake.

Y gracias por la aclaración JC!
si alguien me puede apuntar a buenas versiones de estos videos , agradecido desde ya,
es que entre 3 discos de 2 TB cada uno y unos 1000 dvds de back ups, encontrarlos será toda un proeza... :?

Profile  

PostPosted: Sun October 20th, 2013, 18:22 GMT 

Don't fall apart on me tonight: Ahora que la escucho, pienso que debí incluirla en mi lista...

http://www.youtube.com/watch?v=-n5PjQOQdaU

License to Kill:

http://tu.tv/videos/knopfler-y-dylan-license-to-kill

Profile  

PostPosted: Sun October 20th, 2013, 21:59 GMT 

corso wrote:
Don't fall apart on me tonight: Ahora que la escucho, pienso que debí incluirla en mi lista...

http://www.youtube.com/watch?v=-n5PjQOQdaU

License to Kill:

http://tu.tv/videos/knopfler-y-dylan-license-to-kill

gracias por la búsqueda y que buenos videos,
quien sabe cuantos de estos estarán esperando ver la luz....

Profile  

PostPosted: Tue November 5th, 2013, 14:22 GMT 

mucho atrevimiento me parece no poner sweethearth like you y dont fall apart on me tonight

Profile  

PostPosted: Tue November 5th, 2013, 15:04 GMT 
Promethium Member

Long and Wasted Years wrote:
mucho atrevimiento me parece no poner sweethearth like you y dont fall apart on me tonight

sweetheart es sin duda un tema necesario en cualquier recopilación de "infidels" ....

PD Bienvenido a spanish boots LAWY :D ..y por cierto, bonito nickname 8)

Profile  

PostPosted: Fri November 8th, 2013, 15:03 GMT 

Habéis visto esto en la zona de descargas?

viewtopic.php?f=9&t=78002

Profile  

PostPosted: Fri November 8th, 2013, 15:26 GMT 

Senyor Timbaler wrote:
Habéis visto esto en la zona de descargas?

viewtopic.php?f=9&t=78002

gracias por el aviso,
a ver de que se trata....
pego aqui toda la información del "original uploader" para leerla luego...

Quote:
Bob Dylan – Infidels

(original mix by soniclovenoize)

Side A:
1. Jokerman
2. Someone’s Got A Hold Of My Heart
3. Neighborhood Bully
4. License To Kill
5. Blind Willie McTell

Side B:
6. Man of Peace
7. Foot of Pride
8. I and I
9. Don’t Fall Apart On Me Tonight

Bob Dylan, what the hell were you thinking? This is what we asked him all through the 1980s. Coming off a trilogy of non-secular music that is frankly off-putting and of little inventive substance, Bob Dylan returned to the studio in 1983 with Dire Straits mastermind Mark Knopfler as producer to mark Dylan’s comeback album to secular music. Infidels was intended as a return to his idiosyncratic poetic acrobatics and interesting song structures with a lean, meat-and-potatoes rock band production (in contrast to his overproduced slew of post-Desire albums)… Or so we thought.

What we got instead was stereotype mainstream early 80s mixing and some of Dylan’s best songs of the decade left on the cutting room floor, mostly due to Knopfler’s early exit from the album, leaving Dylan to finish it himself and make rather disastrous creative choices. Infidels could have been the best album of his post-Desire era and, while admittedly not a masterpiece, could have been on par with his much stronger albums John Wesley Harding, Nashville Skyline or Desire (or at least certainly superior to New Morning, Planet Waves or Street Legal anyways). But after all these years, can Infidels be saved? I believe it can. This is a reconstruction of the album that Infidels could have been, utilizing alternate “drier” rough mixes and the early tracklist of the album. And yes, it includes the unreleased full-band version of “Bind Willie McTell” which is a 50% improvement in itself.

Dylan recorded a bulk of material for his supposed comeback album throughout April and May of 1983, new originals, random covers and aimless jams alike. At the conclusion of the sessions, Dylan and Knopfler had compiled a rough mix of an album that contained nine songs: “Blind Willie McTell”, “Don’t Fall Apart On Me Tonight”, “Foot of Pride”, “I and I”, “Jokerman”, “Neighborhood Bully”, “License To Kill”, “Man of Peace” and “Sweetheart Like You.” Knopfler’s story was that he was forced to leave the sessions early because of touring obligations and offered to create a final mix of the album upon his return. Dylan declined, insisting that his label needed the final mix immediately and he choose to create the final mix himself with the studio’s house engineer. It was at this point in time that “Foot of Pride” and “Blind Willie McTell”, the later unanimously hailed as one of the best songs of Dylan’s career let alone the decade, was dropped from the album and replaced by inane “Union Sundown”. Dylan also helped himself to additional now-antiquated production giving the whole album the slick 1980s rock 'gleam' that makes Infidels sound incredibly dated. He also rerecorded vocals for a number of tracks, specifically giving “Jokerman” a new vocal that sounds as if Dylan is falling asleep at the mic. Why he did this, no one knows; some believe Dylan made artistic choices that were intentionally counter-intuitive and contrary to his inner circle’s recommendations. Some believe he's mad. Either way, that was the Infidels that was released, without Knopfler’s valuable final input.

The first step in my reconstruction is to fix the dated 80s production and utilize alternate mixes for all of the songs. We are lucky enough to have excellent quality rough mixes of almost all the serious contenders for the album, taken from the bootleg Outfidel Intakes, which apparently received a recent 24-bit remaster by a fan using CEDAR mastering software (kudos to their fantastic job). These mixes all lack the overdubs Dylan and Knopfler made, as well as the annoying mixing techniques Dylan oversaw himself in June. They are all straight-forward basic tracks with a rather drier, grittier and often more upfront vocal track. While the typical 80s-rock sound is inescapable for Infidels no matter how you cut it (it was recorded with the Dire Straits guitar sound and a reggae rhythm section!), these mixes allow the songs to breathe and is closer to Knopfler’s alleged original intent for the sound of the album.

Next we sequence the tracks utilizing the stronger songs that were cut from the released version, replacing the weaker ones. While we don’t have the specific track order, we do know what songs were on the original tracklist. If we make the assumption that the songs were in the same basic order as on the officially released album, then we are left with the seven Infidels tracks (minus “Union Sundown”) that require “Blind Willie McTell” and “Foot of Pride” to fill in the gaps to make two sides of an LP. If the fantastic full-band electric version of “Blind Willie McTell” (as opposed to the longer, acoustic version found on The Bootleg Series 1-3) is placed on side A and “Foot of Pride” on side B, we are left with two 23-minute sides. This must be more than a coincidence! Thus “Foot of Pride” effectively replaced “Union Sundown” on side B, and the band-take of “Blind Willie McTell” is a powerful closer to side A. I believe this was Knopfler’s original tracklist.

One final adjustment made that admittedly was not on Knopfler’s theoretical rough mix is a result of my own creative license, and that is the replacing of the clichéd dullard “Sweetheart Like You” with the slightly more interesting fan favorite “Someone’s Got A Hold Of My Heart”, another Why-was-this-left-off-the-album!?-track. It was not on Knopfler’s rough running order, presumably because Dylan never thought it was finished; the fact that the song was later rewritten several times and completely simplified into Empire Burlesque’s atrocious “Tight Connection To My Heart” seems to validate this assertion. But I hear nothing wrong with this basic-rock alternate version used here (as opposed to the dismal radio-friendly version found on The Bootleg Series 1-3) but it keeps a better momentum for side A and is a great upgrade to the trite “Sweetheart Like You”, a song that truly deserved to be dropped from the album.

Is Infidels truly a good Dylan album? Honestly, we are unsure because its praise is grounded solely in its historical context rather than the quality of the actual material: it’s not a Christian Dylan album and it’s not complete shit. But my presented original mix reconstruction will hopefully demonstrate that it could have been a highlight of his later career—if you don’t completely loathe 1980s mainstream rock that is, which Infidels certainly is and always be. But now it can be a bit less of that, for what it’s worth, and we can hear the songs for what they are, rather than just hearing the time that they existed in.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC